5 praktycznych wskazówek jak zrobić dobry detoks

Chcesz sobie zrobić przerwę ale denerwują Cię jej skutki uboczne? Istnieją sposoby by im w pewnym stopniu lub całkowicie zapobiec. Ten poradnik jest dla Ciebie!

  1. Czas trwania

Aby detoks był skuteczny, czyli pozwolił na długotrwałe obniżenie tolerancji powinien trwać co najmniej 2 tygodnie a najlepiej 1-2 miesiące, pozwoli to skutecznie zregenerować się receptorom kannabinoidowym w naszym ciele. Dodatkowo dzięki tak długiej przerwie nasz układ nagrody w mózgu powinien lepiej funkcjonować dzięki czemu czynności dnia codziennego zaczną nas bardziej cieszyć.

2. Suplementacja CBD

Konsumpcja cbd w formie waporyzacji czy też palenia może być pomocna, szczególnie jeżeli używaliśmy wcześniej wyłącznie thc, cbd ma nieocenione właściwości dotyczące wsparcia naszego samopoczucia. Dodatkowo sama czynność może zmniejszyć skutki związane z uzależnieniem psychicznym od marihuany. Jeżeli ktoś planuje dłużsżą przerwę i chce się odzwyczaić od palenia/ waporyzacji, można również suplementować cbd oralnie lub podjęzykowo przy pomocy olejków. Więcej o korzyściach zdrowotnych wynikających z cbd, znajdziecie w naszym osobnym artykule.

3. Zmiana otoczenia

Czasem sama zmiana miejsca przebywania może sprawić że całkowicie odechce nam się zażywać marihuanę. Kluczowe jest aby przebywać w innych miejscach niż te które kojarzą nam się z paleniem czy też waporyzacją. Jeżeli nie możesz wyjechać na urlop np. na tydzień w góry by odpocząć, warto pomyśleć o zmianie przyzwyczajeń, unikaniu rutyny w ciągu dnia i odcięciu się na jakiś czas od towarzystwa w którym zażywaliśmy marihuanę oraz unikaniu miejsc z tym związanych.

4. Sport

Aktywność fizyczna pozwoli nam zastąpić uczucie szczęścia które uzyskiwaliśmy po użyciu marihuany, pomoże to odbudować się naszemu układowi nagrody w mózgu w taki sposób by inne czynności poza paleniem dostarczały nam potrzebnych endorfin. Mało osób wie że np. samo bieganie przez odpowiednio duży czas(według naukowców co najmniej 40 minut) może wywołać w naszym mózgu reakcję euforyczną którą potocznie określamy jako „syndrom euforii biegacza”.

5. Picie kakao – recepta na naturalne endokannabinoidy

Podczas detoksu warto kupić porządne kakao np. z jednej ze stron etnobotanicznych i włączyć je do diety. Związki w nim zawarte stymulują wytwarzanie w ciele naturalnych endokannabinoidów które działają kojąco na nasz układ nerwowy gdy zabraknie nam thc. Ważne jest też by w tym okresie dostarczać organizmowi dużo witamin i zdrowo się odżywiać. Możemy również pomyśleć o takich suplementach jak l-tryptofan lub melatonina przed snem, ponieważ marihuana po odstawieniu często powoduje problemy z zaśnięciem oraz charakterystyczne „dziwne sny”.

Gdy już skończymy nasz detoks należy pamiętać by szanować naszą tolerancję i kontynuować leczenie przy pomocy jak najmniejszych dawek kannabinoidów, wiele praktycznych porad tego dotyczących znajdziecie w „Poradnik jak zaoszczędzić na marihuanie”.

Jedna myśl w temacie “5 praktycznych wskazówek jak zrobić dobry detoks

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s